Tandläkarskräck.

Det började bra redan inatt då jag drömde mardrömmar om besöket. Allt som allt skulle det gå på 4000kr. Tack och hejdå sa jag då och gick därifrån..

Imorse halvvägs på cykeln kom jag på att jag inte tagit med mig kontokortet, ringer mamma i förtvivlan som säger att man kan ta det på faktura..

"Vi är snart klara, jag vet att du vill härifrån" Antingen läste hon om min skräck i journalen eller så såg hon det genom mina uttryck, det var nog rätt svårt att missa mitt obehag.

Så var det ju det där med fakturan, sagt och gjort - gick ju snabbt och hur smidigt som helst. Om det inte vore för det, att jag påväg ut från huset jag kommer på, AHA.. glömde väl ändå fakturalappen på hyllan vid spegeln.. hade alltså tänkt att gå därifrån och skita i lappen. STRESSAD eller bara väldigt glömsk tjej!?

Och sen.. Hemvägen, bara uppförsbackar - varken ätit eller druckit (då kan man ju ha en massa mat mellan tänderna och hur fräscht kan det vara för dom?) Och jag bara kände motvinden. Bokstavligt!

Det här blir nog en bra dag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0